Seeing is believing

Het is een open deur, maar een prachtig plaatje zegt gewoon meer dan 1000 mooie woorden.

 

Seeing is believing. Ook al heb je een waanzinnig inbeeldingsvermogen, plaatjes zeggen gewoon meer dan 1000 woorden. Als je snel wat wil laten zien of mensen wil overtuigen hoe briljant een idee is, dan is een 3D impressie the way to go. Gewoon omdat je precies het beeld krijgt wat je voor ogen hebt of omdat je wilt testen of iets ‘in het echt’ ook gaat werken. Als je verder leest en de voorbeelden en diversiteit van toepassingen ziet, dan is de kans groot dat je denkt: waarom ben ik nog niet eerder met 3D schetsen gaan werken?

Stel, je bent net gevraagd om te trouwen en zweeft een paar weken later op je roze wolk naar de juwelier om het ontwerp van je droomring te bekijken. En hij haalt dan een potloodschetsje op een Post-it tevoorschijn met design kabouterformaat. Weg romantiek, doei roze wolk.

Beleving is alles. Niet alleen bij dit soort belangrijke hoofdstukken in een mensenleven, maar ook bij communicatie is beleving vaak waar het allemaal om draait. Helemaal als het geen standaard display is of als je juist wil weten hoe je stand op die belangrijke beurs gaat werken. Met een levensechte 3D impressie krijg je direct een goed beeld van hoe iets er daadwerkelijk uit gaat zien.

 

Wanneer kan een levensechte 3D schets goed van pas komen?
• je gaat een panel uitnodigen om verschillende packaging designs te laten beoordelen
• je hebt stansmestekeningen, maar je hebt nog geen idee hoe de display er in het echt uit komt te zien
• je wil je buitendienst inspireren met variaties in pos-opstellingen met dezelfde middelen
• je pos is nog niet gedrukt, maar je hebt wel al een goede visual nodig voor een persbericht
• je wil iets vanuit verschillende hoeken kunnen of laten zien (bijvoorbeeld met animatie)
je hebt een packshot nodig, maar je product is nog niet beschikbaar voor fotografie
• je wil weten hoe jouw stand er op een festival uit gaat zien
• je bent benieuwd of dat toffe ontwerp qua standbouw past op de aankomende beurs

Herken je bovenstaande gevallen of word je op een idee gebracht, let us know! 
Want bij FIRM maakt onze studio bijna dagelijks 3D impressies voor onder andere PepsiCo en Vrumona. En door ons aanstekelijke enthousiasme voor ons werk en elk leuk merk helpen we natuurlijk ook graag met het concept en de uitvoering!

Ray Pluim

Artikel door Ray