Is de retail klaar voor vergrijzend Nederland?

De senioren komen eraan. Maar is de retail hier eigenlijk wel voldoende op voorbereid?

De Ageing Experience

In de komende jaren zal de groep “ouderen” maar liefst twee keer zo groot worden. Dat betekent dat straks 7,5 miljoen mensen ouder zijn dan 50 jaar, of liever gezegd 1 op de 2 shoppers in je winkel. SCA (TENA, Libresse, Tempo, Edet, Plenty) daagde de retail in Nederland met de Ageing Experience uit om over deze ontwikkeling na te denken en hierop in te spelen. Met deze 18 meter lange uitschuifbare truck bezocht SCA diverse retailers in Nederland met een 1,5 uur durende interactieve ervaring.

SCA daagt retail uit met de Ageing Experience Truck
SCA Ageing Suit in actie.

Shoppen als een bejaarde

In de truck bevond zich o.a. een compleet ingericht winkelpad waar de deelnemers werden uitgedaagd om het shopgedrag van een 75-jarige aan den lijve te ondervinden d.m.v. een ageing suit. Deze in Duitsland ontwikkelde pakken simuleren aandoeningen die veel voorkomen op oudere leeftijd. Een slechter gezichtsvermogen, verminderde mobiliteit, een slechter gehoor en coördinatieproblemen. Met een boodschappenlijstje op zak werden de deelnemers het winkelpad in gestuurd. 

Resultaten

Met ruim 300 deelnemers en bezoekers was de Ageing Experience een groot succes. Daarnaast ontstond er ook interesse van de pers en verschenen er diverse artikelen in bijvoorbeeld de Telegraaf, het FD en op retail gerelateerde websites en blogs. Uiteindelijk viel de Ageing Experience zelfs in de prijzen, en ging er vandoor met een zilveren Challenge Award.

SCA Ageing Suit

“Winkelen wordt een opgave als je ouder wordt.”

Deelneemster SCA Ageing Experience

Meer weten over deze case?

Neem contact met ons op.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Bericht

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!