Voel jij je thuis in jouw huis?

Nijhof’s nieuwe positionering is erop gericht om woonshoppers te helpen de perfecte keuzes te maken.

Woonshoppen is helemaal niet zo makkelijk…

Het web staat er vol mee, je brievenbus puilt uit van de folders en je hoeft maar te zappen en er wordt weer een huis omgetoverd. Maar hoe vind je tussen dat enorme aanbod nou die ene bank of lamp die bij jóuw huis past? Woonwinkel Nijhof in Baarn begrijpt dat je daar best wat hulp bij kunt gebruiken en positioneert zichzelf daarom als dé “woonsfeerspecialist”.

Een nieuwe koers

Nijhof en FIRM hebben in een uitvoerig herpositioneringstraject een inspirerende koers gekozen. Waar Nijhof ooit begon als bouwmarkt, is de winkel inmiddels doorontwikkeld tot een volwaardige woonwinkel. Hierbij maakt Nijhof dankbaar gebruik van haar onafhankelijkheid en een enorm netwerk van specialisten, stylisten en vakmensen. Ondanks dat Nijhof nog altijd erg betrokken is gebleven bij de regio, weten ondertussen mensen uit het hele land de inspirerende winkel in Baarn te vinden.

Jouw huis, het responsive online magazine van Nijhof.

Een inspirerende strategie

De winkel, de medewerkers en de communicatiemiddelen zullen moeten aansluiten bij de gekozen positionering. Zo ontstond er bijvoorbeeld een “Pop-up store” met verrassende producten op de winkelvloer. De stylisten hebben een grotere rol gekregen en drukken een duidelijkere stempel op de winkelvloer en zijn redactioneel betrokken bij het ontwikkelen van Nijhof’s communicatiemiddelen. Die middelen zijn gebaseerd op het leveren van een continue stroom van relevante en inspiratieve content. Dit biedt de kans om de unieke verhalen achter Nijhof’s producten te vertellen. Neem bijvoorbeeld de gevlochten manden die gemaakt worden van verpakkingsafval of die lamp die gemaakt is van de transportkisten waarin de Nachtwacht heeft gezeten. Het creëren van zoveel inspiratieve content vergt natuurlijk veel van een onderneming. Daarom ondersteunt FIRM bij content creatie en -management.

Interactief magazine

Het centrale middelpunt van de communicatiestrategie is het online magazine “Jouw huis“. Een thematisch gebundelde verzameling van inspiratie, trends en unieke productverhalen. Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat er op zowel mobiel, tablet als desktop een optimale user experience wordt geboden. De artikelen in het magazine komen tot stand dankzij een nauwe samenwerking tussen Nijhof’s stylisten, Nijhof’s marketingafdeling en FIRM. De artikelen vormen tevens de basis voor de content die wordt gecreëerd voor de website, e-mailings, social media en een prachtig inspiratief boekje dat verkrijgbaar is in de winkel.

De responsive website van Nijhof, onderdeel van de vernieuwde positionering. Dit is een case van FIRM, bureau voor mooie merken.

“Met eigen accessoires, unieke meubelstukken en kunst krijgt de woonkamer steeds meer een handtekening van de bewoner.”

Jan Nijhof – De standaard voorbij

Contentgedreven website

Binnen de nieuwe positionering van Nijhof bleek ook de website toe aan vernieuwing. Om aan te haken op de inspiratieve strategie is de website letterlijk behangen met inspiratieve content, handige services en persoonlijke verhalen van Nijhof’s “woonsfeerspecialisten”. Neem zelf eens een kijkje, het komt werkelijk allemaal voorbij.

Meer weten over deze case?

Neem contact met ons op.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Bericht

jochem kools

Jochem Kools,
Creative @ FIRM

“Door duidelijke keuzes te maken ontstaat er een sterk merkverhaal voor de medewerkers én voor de consument.”

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!