De Nijhof Mega Sale noemen we
voortaan nét even anders

Sale. Ieder merk doet het en iedereen gebruikt dezelfde (holle) kreet.
Dat moet én kan toch veel leuker en onderscheidender?

What’s in a name?

Bij Nijhof is uitverkoop fun én the best of both worlds, waar koopjes jagen en inspiratie samen komen. De overkoepelende kreet ‘Sale’, die overal en voor alles wordt gebruikt, sluit niet meer aan bij de positionering van Nijhof. Sterker nog, het doet zelfs afbreuk aan alle leuke, originele, handige en kwalitatieve producten die bij Nijhof in de aanbieding zijn. Kortom, de jacht naar een nieuwe thematiek was geopend. Briefing: megasale met de tone-of-voice van Nijhof.

Shop ‘till you drop

Rekening houdend met het feit dat shoppen voor het grootste deel van de vrouwelijke doelgroep vaak een therapie is en koopjes ziet als de frosting op de carrotcake, noemden we  sale-campagne: de Shopaholic Woonweken. Een luchtige, herkenbare thematiek met een knipoog naar de lol van het shoppen en de hysterie van koopjes scoren.

Vier weken lang los gaan

Lekker shoppen zonder te hoeven stoppen. Dat kon bij Nijhof, want de Shopaholic Woonweken duurden maar liefst 4 weken lang. Spectaculaire kortingen oplopend tot wel 70% , ieder uur een bijzonder product voor een ongelofelijk lage prijs, een non-stop draaiende DJ om de beentjes in beweging te houden en veel, héél veel andere activiteiten op de winkelvloer. Dat hebben we geweten, want de rijen bij de kassa waren goed voor een tevreden glimlach bij de Nijhof medewerkers en een aanzienlijke omzetverhoging.

Praten waar de doelgroep zit

Van even wat Googlen en Facebook checken tot met het openbaar vervoer naar het centrum voor yogales of muntthee drinken met wat vriendinnen; Nijhof’s vrouwelijke doelgroep is overal te vinden. Daarom hebben we de Shopaholic Weken bewust benaderd vanuit een 360 graden campagne: een herkenbaar campagnefilmpje als kick-off, uitgerold via social media, een bannercampagne, e-mailings en het online inspiratiemagazine “Jouw Huis”. Maar natuurlijk werden ook de regionale bushokjes aangekleed met opvallende posters en werden persberichten verspreid om zo veel mogelijk aandacht te genereren.

Meer weten over deze case?

Neem contact met ons op.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Bericht

tiki beijering

Tiki Beijering,
Account @ FIRM

“Van concept naar volledige uitrol in slechts een paar weken. Daar krijg je toch een kick van?”

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!